مفهوم ريدايركت 302 يا موقت و چگونگي اجراي آن

۲ بازديد

ما در گذشته در رابطه با انواع ريدايركت مقاله هايي را منتشر كرديم و در رابطه با كاربرد هر كدام از آنها توضيحاتي را در اختيار شما گذاشتيم. در مقاله‌هاي گذشته در مورد ريدايركت ۳۰۱ يا ريدايركت هاي دائمي حرف زديم و الان وقت آن رسيده است كه در رابطه با ريدايركت 302 يا موقت هم نكات و موارد مهمي را در اختيارتان بگذاريم. در واقع در اين مقاله مي‌خواهيم تا به دو سؤال اساسي و مهم جواب دهيم.

به كمك ريدايركت ۳۰۱ مي‌شود آدرس يك صفحه يا وب سايت را به صورت دائمي با يك وب سايت يا صفحه ديگر جابجا كرد.
 ريدايركت 302 چيست؟ اين ريدايركت چطور اجرا مي‌شود؟ طراحي سايت همانطور كه در مقاله‌هاي گذشته به آن اشاره كرديم، ريدايركت موقت يا ۳۰۲ كمتر از ريدايركت ۳۰۱ يا دائمي كاربرد دارد؛ ولي بايد به اين موضوع هم دقت كنيد كه به كارگيري از دايركت ۳۰۲ مزايا و معايبي را با خود به همراه دارد. ولي اين فايده‌ها شامل چه چيزهايي هستند و بهترين موقعيت براي استفاده از اين روش چه زماني است؟
 براي اينكه راحت‌تر اين مسئله را بفهميد، ابتدا موارد و نكاتي در رابطه با فرق ميان ريدايركت ۳۰۱ و ۳۰۲ را در اختيارتان مي‌گذاريم و سپس به سراغ آموزش ريدايركت 302 يا موقت مي‌رويم.
ريدايركت 302 يا موقت چيست؟ براي اينكه راحت‌تر مفهوم ريدايركت 302 يا موقت را بفهميد، اول بايد به درستي در رابطه با ريدايركت ۳۰۱ اطلاعاتي را داشته باشيد. به كمك ريدايركت ۳۰۱ مي‌شود آدرس يك صفحه يا وب سايت را به صورت دائمي با يك وب سايت يا صفحه ديگر جابجا كرد. پس بعد از اين كار كاربراني كه به آدرس قديمي وب سايت شما مراجعه كنند، به صورت اتوماتيك به صفحه جديدي منتقل مي‌شوند. اين تكنيك براي بهبود سئو وب سايت، حذف كردن صفحات تكراري و منتقل كردن لينك‌هاي داخلي وب سايت خيلي كاربرد دارند.
پس با كمك اين ريدايركت موتورهاي جستجوگر مي‌توانند آدرس جديد صفحه را به جاي لينك قبلي آن ايندكس كنند. در حقيقت وقتي كه اين اتفاق رخ مي‌دهد، تمام رتبه، ارزش و ترافيك ورودي و لينك قديمي صفحه وب سايتتان به آدرس جديد منتقل مي‌شود و توليد محتوا بعد از مدتي لينك قديمي به صورت كامل حذف مي‌شود و ارزش و اعتبار خود را در موتورهاي جستجو گر از دست مي‌دهد.
 از طرف ديگر موتورهاي جستجو رفتار متفاوتي نسبت به ريدايركت 302 يا موقت دارند. اگر صفحات يك سايت پربازديد به صورت مداوم با مشكلات مواجه شود و اين مشكل فني به مدت طولاني ادامه داشته باشد، خصوصاً اگر اين سايت تجاري باشد، موجب مي‌شود كه سود و سرمايه مدير وب سايت از بين برود و با ضررهاي زيادي روبرو شود.
در همچين مواقعي وقتي كه كاربران به آدرس اين وب سايت مراجعه مي‌كنند، با خطاي ۴۰۴ مواجه مي‌شوند. ولي مشكل مهم و اساسي در اين زمان خودش را نشان مي‌دهد كه پس از مدتي لينك ‌سايت از حافظه موتورهاي جستجوگر به صورت كامل و كلي حذف شود.به كمك ريدايركت ۳۰۱ مي‌شود آدرس يك صفحه يا وب سايت را به صورت دائمي با يك وب سايت يا صفحه ديگر جابجا كرد.
ريدايركت 302 يا موقت هميشه راهگشا است اگر شما هم در هم چنين شرايطي قرار گرفتيد، مي‌توانيد به كمك ريدايركت 302 يا موقت لينك قديمي سايتتان را به صورت موقتي به يك لينك جديد منتقل كنيد. در اين ترفند، لينك قديمي سايتتان از موتورهاي جستجو حذف نمي‌شوند و ارزش و رتبه و اعتبار خود را از دست نمي‌دهند. در نتيجه شما با كمك اين روش مي‌توانيد پس از اينكه مشكل لينك وب سايتتان را برطرف كرديد، تنظيمات صفحه سايتتان را به حالت اوليه برگردانيد.
 نكته وقتي كه شما از ريدايركت 302 يا موقت استفاده مي‌كنيد، وب سايتتان را به صورت موقت از يك آدرس به آدرس ديگر منتقل مي‌كنيد. اين كار موجب مي‌شود كه مخاطبان و كاربران شما و همينطور موتورهاي جستجو براي مدت كوتاهي به لينك جديدي كه وب سايتتان را به آن منتقل كرده‌ايد، هدايت شوند تا وقتي كه مشكل سايت يك صفحه به صورت كامل حل شد به سايت قبلي باز گردد.
ريدايركت 302 و 307 چه فرقي باهم دارند؟ محتوايار اينترنت بر اساس پروتكل http ساخته شده است. اين پروتكل از دو نسخه ۱.۰ و ۱.۱ تشكيل شده است. نسخه ۱.۰ با كد انتقال موقت بازديدكنندگان و كاربران سايت را لينك جديد منتقل مي‌كند. نسخه ۱.۱ هم با كد يافت شده در صفحه ديگر، به درخواست‌هاي كاربران و بازديدكنندگان جواب مي‌دهد.
 ريدايركت 302 يا موقت با هر دو نسخه اجرا شده ولي به دايركت ۳۰۷ فقط از نسخه ۱.۰ يا انتقال موقت استفاده مي‌كند. با اين حال مي‌شود اينگونه گفت كه ريدايركت 302 يا موقت عملكردي مناسب‌تر و كامل‌تر در برابر ريدايركت ۳۰۷ دارد.
ريدايركت ۳۰۷: Moved Temporarily (HTTP ۱.۱ Only)
 ريدايركت ۳۰۲: Found (HTTP ۱.۱) / Moved Temporarily (HTTP ۱.۰) ريدايركت 302 با هر دو نسخه اجرا شده ولي به دايركت ۳۰۷ فقط از نسخه ۱.۰ يا انتقال موقت استفاده مي‌كند.
علت استفاده از ريدايركت موقت وقتي كه يكي از صفحات پر بازديد و با ارزش سايت تان با مشكل فني مواجه شود و از دسترسي بازديدكنندگان و كاربران خارج شود، وقتي كه كاربران به اين صفحه از سايتتان مراجعه مي‌كنند، با خطاي ۴۰۴ مواجه مي‌شوند. اين خطا وقتي نمايش داده مي‌شود كه صفحه سايتتان به صورت كلي از وب سايتتان پاك شده باشد. اين موضوع موجب مي‌شود تا بعد از گذشت مدتي اين صفحه از وب سايتتان به صورت كلي از حافظه موتورهاي جستجو پاك شود و ديگر صفحه‌اي با اين لينك در اينترنت وجود نداشته باشد.
پس، پس از اينكه شما مشكلات فني سايتتان را حل كرديد و دوباره آن را راه انداختيد، ديگر از ارزش و اعتبار، ترافيك ورودي و نرخ تبديل قبلي خبري نيست و صفحه شما رتبه، ارزش و لينك‌هايش را از دست مي‌دهد. ولي اگر شما در اين زمان ريدايركت ۳۰۲ يا موقت استفاده كنيد، مي‌توانيد به راحتي اعتبار ارزش ترافيك ورودي لينك‌ها و غيره سايتتان را حفظ كنيد و پس از برطرف كردن مشكلات فني آن از نو به همان صورت قبل از آنها استفاده كنيد.
 
تعريف بازاريابي محتوا و نكات كليدي آنحتما بخوانيد:ريدايركت 302 چگونه اجرا مي‌شود؟ تا اينجاي مقاله در رابطه با كاربرد و مفهوم ريدايركت 302 يا موقت كاملاً آشنا شديد. در نتيجه وقت آن رسيده است كه با مراحل اجراي آن هم آشنا شويد. اگر شما جزو افرادي هستيد كه با مديريت وب سايت از لحاظ فني آشنا نيستيد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم پيش از اينكه اين كار را انجام دهيد، قطعاً با طراح سايت خود در رابطه با آن مشورت كنيد و اين كار را به او واگذار كنيد.
 ولي اگر شما تسلط كافي بر سيستم مديريت وب داريد، مي‌توانيد با استفاده از مراحلي كه در ادامه مقاله در اختيارتان مي‌گذاريم، به راحتي صفحه‌هايي از وب سايتتان را كه با مشكلات فني مواجه شده است را به آدرس جديد منتقل كنيد يا به عبارت ديگر از ريدايركت 302 يا موقت استفاده كنيد.
وب سايت‌هايي كه بر روي سرور آپاچي يا يونيكس قرار دارند براي اينكه وب سايت يا صفحات وب سايتتان را به وسيله ريدايركت ۳۰۲ به آدرس جديد منتقل كنيد، بايد از مراحل زير استفاده كنيد.
مرحله اول: از فايل htaccess كه در ريشه سايتتان قرار دارد كپي بگيريد و آن را در پوشه بكاپ ذخيره كنيد تا اگر در زمان ريدايركت كردن با خطا روبرو شديد، بتوانيد به راحتي سايتتان را به شرايط اوليه بازگردانيد.
 مرحله دوم: فايل كپي شده را به وسيله  Notepad++كه يك برنامه اديتور متني مي باشد را باز كنيد و در پايين كدهاي موجود، با توجه به مثالهايي كه در ادامه براي شما شرح مي‌دهيم، ريدايركت را اجرا كنيد. نكته‌اي كه بايد در زمان ريدايركت كردن به آن دقت كنيد فاصله بين كدها مي‌باشد.
redirect 302 /OldPage.html http://xyzname.com/NewPage.html
مرحله سوم: فايل ويرايش شده را سيو كنيد و آن را روي سرور سايتتان بارگذاري كنيد. در آخر شما مي‌توانيد با مراجعه به آدرس قديمي سايتتان از اينكه مراحل را درست انجام داده‌ايد يا نه مطمئن شويد.فايل ويرايش شده را سيو كنيد و آن را روي سرور سايتتان بارگذاري كنيد. در آخر شما مي‌توانيد با مراجعه به آدرس قديمي سايتتان از اينكه مراحل را درست انجام داده‌ايد يا نه مطمئن شويد.
 وب سايت‌هايي كه بر روي سرورهاي ويندوز قرار دارند اگر براي وب سايتتان از سرورهاي ويندوز استفاده كرده‌ايد، بايد بگوييم كه اجراي ريدايركت 302 يا موقت براي اينكه از وب سايت‌هايي كه روي سرورهاي ويندوز قرار دارند استفاده كنيد، مي‌توانيد مراحل زير را طي كنيد.
 مرحله اول: يك صفحه را در لينك قديمي سايتتان بگذاريد.
 مرحله دوم: اگر شما سايتي داريد كه ASP استاندارد را اجرا مي‌كند هستيد، كد زير را در بالاي تگ يا كپي كنيد.
 <%@ Language=VBScript%>
<%
Response.Status=”302 Found”
Response.AddHeader “Location”,”http://xyzname.com/NewPage.asp”
%>
مرحله سوم: اگر از سايتتان يك سايت  Net مي‌باشد و آن را اجرا مي‌كنيد بايد كد زير را در بالاي تگ يا كپي كنيد.

مرحله چهارم: در آخر كار شما مي‌توانيد با مراجعه به لينك قديمي سايتتان از درست اجرا شدن مراحل ريدايركت 302 يا موقت اطمينان حاصل كنيد.در آخر كار شما مي‌توانيد با مراجعه به لينك قديمي سايتتان از درست اجرا شدن مراحل ريدايركت 302 اطمينان حاصل كنيد.
جمع بندي در رابطه با ريدايركت 302 يا موقت تغيير مسير از تكنيك‌هاي مرسومي است كه براي حفظ اعتبار و ارزش صفحات پربازديد سايت‌ها و همينطور براي بهبود و ارتقاي سئو وب سايت از آن استفاده مي‌شود. ريدايركت ها انواع گوناگوني دارند. وقتي كه از آن‌ها استفاده مي‌شود، موجب مي‌شود خزنده‌هاي كراولرهاي موتورهاي جستجو و بازديدكنندگان و كاربران و مخاطبان وب سايت تان از لينك قديمي سايت به لينك جديد منتقل شوند.
در اين ميان ريدايركت 302 يا موقت وقتي كه صفحات وب سايت با مشكلات فني يا خطا روبرو مي‌شود، مي‌تواند به شما كمك كند. در واقع ريدايركت ۳۰۲ به صورت موقتي آدرس سايتتان را به يك آدرس پشتيبان جديد انتقال مي‌دهد. با اين كار باعث مي‌شويد وقتي كه مخاطبان و كاربران به صفحات مشكل دار وب سايتتان مراجعه مي‌كنند، با خطاي ۴۰۴ مواجه نشوند و به اين ترتيب ارزش و اعتبار صفحات وب سايتتان و همينطور ترافيك ورودي و نرخ تبديل آن كم نشود و از بين نرود.در اين ميان وقتي كه صفحات وب سايت با مشكلات فني يا خطا روبرو مي‌شود، مي‌تواند به شما كمك كند.
 نكته پايانيريدايركت 302 يا موقت فقط در شرايط اضطراري استفاده مي‌شود. چون اين تكنيك در زمينه انتقال صفحات قديمي به صفحات جديد نسبت به ريدايركت ۳۰۱ يا دائم از محدوديت بيشتري برخوردار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.