استفاده از محتواي مخفي در سايت چه عواقبي به همراه دارد؟

۲ بازديد

 از نظر بهينه سازي و سئو سايت، يك تعامل و رابطه پيچيده بين محتواي مخفي و نوع عملكرد آن در گسترش و توسعه وب سايت‌ها و همچنين ايندكس كردن صفحات آن وجود دارد. در واقع اين موضوع باعث شده است تا سؤالات زيادي در اين رابطه براي طراحي سايت در گيلان افرادي كه در حال آموزش سئو و بهينه سازي وب سايت هستند به وجود بيايد. با توجه به اهميت موضوع ما قصد داريم تا در اين مقاله در رابطه با سؤال بسيار مهم « استفاده از محتواي مخفي در سايت چه عواقبي به همراه دارد؟ » صحبت كنيم.

 سايت‌هايي كه محتواي اشتراكي دارند و يا پولي هستند، در بيشتر مواقع سعي مي‌كنند تا كاربران و بازديدكنندگان جديدي را به وسيله نتايج موتور جستجو گوگل به خود جذب كنند. در نتيجه آن‌ها مي‌توانند يك بازديد رايگان را پيش از اينكه وب سايت براي كاربران و بازديدكنندگان جديد بسته شود به آنها نشان دهند. اين موضوع به اين معني است كه مطالب و محتواهايي كه در اينگونه سايت‌ها قرار داده مي‌شوند فقط با داشتن اشتراك قابل ديده شدن هستند.
البته ما تمام تلاش خود را كرده‌ايم كه پاسخ به اين سؤال را به صورت جامع، كامل و روان بيان كنيم تا هر كسي كه اندك دانشي در اين رابطه دارد بتواند به راحتي از آن استفاده نمايند. سئو چيست در نتيجه توصيه مي‌كنيم كه تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد. محتواهاي پنهان و مخفي در يك وب سايت يك خطر بزرگ محسوب مي‌شوند. زيرا موجب مي‌شوند چيزي كه گوگل ايندكس مي‌كند با چيزي كه كاربران درون وب سايت مشاهده مي‌كنند متفاوت باشد. گوگل در سال‌هاي گذشته به قالب‌بندي و موقعيت متن توجهي از خود نشان نمي داد و فقط براي او اين موضوع اهميت داشت كه آيا متن و عناصر ديگر آن در يك صفحه وجود دارند يا خير. اين باگ بزرگ الگوريتم‌هاي گوگل، در زمان گذشته فرصتي را در اختيار سئو كاران كلاه سياه قرار داده بود تا بتوانند از آن به راحتي سوء استفاده كنند.
 خطرات استفاده از محتواي مخفي در سايت استفاده از محتواي مخفي در سايت سالهاست كه به عنوان يكي از تكنينك هاي اسپم گونه شناسايي مي‌شود و موتور جستجوي گوگل استفاده از آن را براي سايت‌ها ممنوع اعلام كرده است. دليل ممنوعيت استفاده از اين نوع محتواها اين است كه در گذشته سئو كاران و متخصصين اين حوزه از آنها سوء استفاده مي‌كردند. از زماني كه موتور جستجوي گوگل راه اندازي شده است، هميشه در حال مبارزه و جلوگيري كردن از محتواهاي مخفي بوده است.
دليل اين كار گوگل نيز اين است كه محتواي مخفي در حقيقت باعث سوء استفاده از الگوريتم‌هاي رتبه بندي مي‌شوند. در نتيجه موتور جستجوي گوگل با بروزرساني الگوريتم‌هاي خود به صورت مداوم و پي در پي براي سايت‌هايي كه از اين نوع محتوا استفاده مي‌كنند جريمه‌هايي را در نظر گرفته است كه به وسيله آنها سايت هاي متخلف را پنالتي مي‌كند.
 محتواهاي پنهان و مخفي در يك وب سايت يك خطر بزرگ محسوب مي‌شوند. استاد وب زيرا موجب مي‌شوند چيزي كه گوگل ايندكس مي‌كند با چيزي كه كاربران درون وب سايت مشاهده مي‌كنند متفاوت باشد. گوگل در سال‌هاي گذشته به قالب‌بندي و موقعيت متن توجهي از خود نشان نمي داد و فقط براي او اين موضوع اهميت داشت كه آيا متن و عناصر ديگر آن در يك صفحه وجود دارند يا خير. اين باگ بزرگ الگوريتم‌هاي گوگل، در زمان گذشته فرصتي را در اختيار سئو كاران كلاه سياه قرار داده بود تا بتوانند از آن به راحتي سوء استفاده كنند.
توجه گوگل به محتواي مخفيدرگذشته گوگل به موقعيت متن و قالب بندي آنها در صفحات وب سايت توجهي نمي‌كرد. اين موضوع باعث شده بود تا بسياري از سئو كاران متن و محتواها را در قسمتي از وبسايت قرار دهند كه ربات‌هاي گوگل به راحتي آنها را شناسايي نمايند؛ اما كاربران و بازديدكنندگان در زمان مراجعه به وب سايت نتوانند به آنها دسترسي داشته باشند. به عنوان مثال آنها تلاش مي‌كردند تا متن را در پشت تصاوير يا ساير عناصري كه در صفحات وب سايت قرار دارد پنهان كنند. در بعضي از موارد نيز رنگ فونت متن را با رنگ زمينه آن يكي مي‌كردند تا با اين كار متن قابل مشاهده نباشد.
در بعضي از مواقع نيز با استفاده از css تلاش مي‌كردند تا طوري وانمود كنند كه متني در يك صفحه وجود دارد. اما در واقعيت هيچ چيزي در آن صفحه نبود. اگر يك محتوا با كيفيت و مناسب در صفحه اي از وب سايت قرار نمي‌گرفت با استفاده از اين ترفند كاري مي كردند كه موتور جستجوي گوگل تصور كند اين صفحه و محتواهاي آن پر از عبارت‌هاي كليدي اصلي هستند و كاملاً مرتبط با موضوعاتي هستند كه كاربران به دنبال آن مي‌باشند.
اما در زمان ورود به صفحه وب سايت كاربران با محتوايي روبرو مي‌شدند كه هيچ ربطي به موضوع سرچ شده توسط آنها نداشت. در واقع اين كار موجب مي‌شد تا سايت‌ها ترافيكي را به دست بياورند كه مستحق آن نيستند.در بعضي از مواقع نيز با استفاده از css تلاش مي‌كردند تا طوري وانمود كنند كه متني در يك صفحه وجود دارد. اما در واقعيت هيچ چيزي در آن صفحه نبود. اگر يك محتوا با كيفيت و مناسب در صفحه اي از وب سايت قرار نمي‌گرفت با استفاده از اين ترفند كاري مي كردند كه موتور جستجوي گوگل تصور كند اين صفحه و محتواهاي آن پر از عبارت‌هاي كليدي اصلي هستند و كاملاً مرتبط با موضوعاتي هستند كه كاربران به دنبال آن مي‌باشند.
به ۳ دليل در گذشته از محتواي مخفي استفاده مي‌شد:كليد واژه‌هاي اسپم گونهزماني كه كليد واژه‌ها يكي از مهمترين فاكتورهاي گوگل براي رتبه بندي وب سايت‌ها بودند، بيشتر افراد مي‌توانستند با استفاده از محتواي مخفي در وب سايت خود كليدواژه‌هاي پربازديد را در صفحه وب سايتشان قرار دهند همچنين قادر بودند تا براي محتواهايي كه از لحاظ عبارت‌هاي كليدي قدرتي نداشتند و يا با آن ارتباط موضوعي نداشتند كليد واژه به وجود بياورند. در نتيجه با استفاده از اين تكنيك‌هاي سئو سياه مي‌توانستند به راحتي رتبه‌هاي مناسبي را در فهرست نتايج موتور جستجوي گوگل به دست بياورند.
سوء استفاده كردن از كليد واژه‌هاي رقباشما در گذشته قادر بوديد تا با استفاده از محتواي مخفي در سايت خود از نام و كليد واژه‌هاي رقيبانتان استفاده كنيد. به اين معنا كه شما مي‌توانستيد نام برند تجاري يا نام سايت آنها را در وب سايت خود قرار دهيد و با استفاده از اين تكنيك مشتريان آنها را به سايت خود بكشانيد. خوشبختانه اين تكنيك نيز مانند استفاده از محتواي مخفي در سايت امروزه ممنوع اعلام شده است و اگر فردي اين كار را انجام دهد به سرعت با مجازات گوگل مواجه مي‌شود. علاوه بر اين كه كليد واژه‌ها به صورت مخفي در گذشته در صفحات وب سايت قرار داده مي‌شدند سئو كاران از لينك‌ها نيز در اين راه استفاده مي‌كردند. سايت‌هاي تبليغات كليكي با استفاده از هر تكنيك و ترفندي كه شده تلاش مي‌كنند تا شما را وارد لينك سفارش دهندگان كنند تا از آنها پول بيشتري دريافت نمايند. به همين دليل است كه لينك‌ها را بصورت مخفي در جاي‌جاي صفحه وب سايت قرار مي‌دهند تا شما با هر كليك اشتباه وارد لينك مورد نظر آنها شويد.
 استفاده از لينك‌هاي مخفي علاوه بر اين كه كليد واژه‌ها به صورت مخفي در گذشته در صفحات وب سايت قرار داده مي‌شدند سئو كاران از لينك‌ها نيز در اين راه استفاده مي‌كردند. سايت‌هاي تبليغات كليكي با استفاده از هر تكنيك و ترفندي كه شده تلاش مي‌كنند تا شما را وارد لينك سفارش دهندگان كنند تا از آنها پول بيشتري دريافت نمايند. به همين دليل است كه لينك‌ها را بصورت مخفي در جاي‌جاي صفحه وب سايت قرار مي‌دهند تا شما با هر كليك اشتباه وارد لينك مورد نظر آنها شويد.
اين موضوع براي تمام كاربران و بازديدكنندگان امري آزاردهنده است كه مي‌تواند تأثير منفي بر روي تجربه كاربري آنها بگذارد. خوشبختانه استفاده از لينك‌هاي مخفي نيز امروزه به عنوان يكي ديگر از تكنيك‌هاي اسپم شناخته مي‌شود كه به طور معمول استفاده از اين نوع ترفندهاي سئو كلاه سياه در انتها با جريمه و پنالتي گوگل به پايان مي‌رسد.
 چه زماني مخفي كردن محتوا لازم است؟ در بعضي از مواقع امكان دارد كه محتواي مخفي مشكلي را براي وب سايت شما ايجاد نكند و يا به اصطلاح ترفندي امن باشد. در حقيقت شما بعضي از آنها را ديده‌ايد و با آن‌ها ارتباط برقرار كرده‌ايد. براي اينكه درك بهتري از اين موضوع به دست بياوريد بهتر است كه به مثالهاي زير به خوبي دقت كنيد:
ناوبري مخفيزماني كه شما از يك كشوي ناوبري در وبسايت خود استفاده مي‌كنيد كه در آن عناصر زيادي را قرار داده‌ايد، از نظر فني شما در حال استفاده از محتواي مخفي در سايت خود هستيد. دليل آن هم اين است كه تا زماني كه اين كشو به كاربران و بازديدكنندگان وب سايتتان نشان داده نشود محتواي آن قابل مشاهده نخواهد بود. سايت‌هايي كه محتواي اشتراكي دارند و يا پولي هستند، در بيشتر مواقع سعي مي‌كنند تا كاربران و بازديدكنندگان جديدي را به وسيله نتايج موتور جستجو گوگل به خود جذب كنند. در نتيجه آن‌ها مي‌توانند يك بازديد رايگان را پيش از اينكه وب سايت براي كاربران و بازديدكنندگان جديد بسته شود به آنها نشان دهند. اين موضوع به اين معني است كه مطالب و محتواهايي كه در اينگونه سايت‌ها قرار داده مي‌شوند فقط با داشتن اشتراك قابل ديده شدن هستند.
سايت‌هاي اشتراكي سايت‌هايي كه محتواي اشتراكي دارند و يا پولي هستند، در بيشتر مواقع سعي مي‌كنند تا كاربران و بازديدكنندگان جديدي را به وسيله نتايج موتور جستجو گوگل به خود جذب كنند. در نتيجه آن‌ها مي‌توانند يك بازديد رايگان را پيش از اينكه وب سايت براي كاربران و بازديدكنندگان جديد بسته شود به آنها نشان دهند. اين موضوع به اين معني است كه مطالب و محتواهايي كه در اينگونه سايت‌ها قرار داده مي‌شوند فقط با داشتن اشتراك قابل ديده شدن هستند.
اما مديران اينگونه وب سايت‌ها اين اجازه را به كاربران و بازديدكنندگان خود مي‌دهند تا بتوانند در اولين بازديد خود از وبسايت، بخش‌هايي از آن را مشاهده كنند. در واقع اين افراد نيز از محتواي پنهان در وب سايت خود استفاده مي‌كنند. البته با اشتراكي كردن مشاهده محتواهاي درون وب سايت خود استفاده از محتواي مخفي در سايت خود را كاملاً قانوني و بدون مشكل كردند.
 سازگار شدن با دستگاه‌هاي مختلف بعضي مواقع احتمال دارد كه دستگاه‌هاي متفاوت و مختلفي توانايي خواندن فلش يا جاوا را نداشته باشند و يا اينكه قادر نباشند با cdn كار كنند. در چنين مواقعي استفاده از محتواي مخفي در سايت مي‌تواند به آنها كمك زيادي كند. به اين صورت كه آنها به جاي مواردي كه از آنها پشتيباني نمي‌شود، عناصر جايگزين آن را ببينند. شايد تصور كنيد كه اين مورد نيز مربوط به محتواي مخفي درون وب سايت‌هاي مختلف مي‌شود. اما در حقيقت اين كار به سود كاربران و بازديدكنندگان وب سايت است؛ در نتيجه گوگل آن را اسپم شناسايي نمي‌كند. صفحه سؤالات متداول در هر وب سايتي معمولاً به گونه‌اي طراحي مي‌شود كه با كليك كردن بر روي هر سؤال پاسخ آن براي بازديدكنندگان و كاربران قابل مشاهده باشد. به بيان ديگر صفحه سؤالات متداول در هر وب سايتي يك مثال خوب براي استفاده از محتواي مخفي در سايت است كه توسط گوگل به صورت اسپم شناسايي نمي‌شود و كاملاً امن است و هيچ تأثير منفي نيز بر روي سئو و بهينه سازي يك وب سايت نمي‌گذارد.
استفاده از محتواي مخفي در سايت و در صفحه سؤالات متداول صفحه سؤالات متداول در هر وب سايتي معمولاً به گونه‌اي طراحي مي‌شود كه با كليك كردن بر روي هر سؤال پاسخ آن براي بازديدكنندگان و كاربران قابل مشاهده باشد. به بيان ديگر صفحه سؤالات متداول در هر وب سايتي يك مثال خوب براي استفاده از محتواي مخفي در سايت است كه توسط گوگل به صورت اسپم شناسايي نمي‌شود و كاملاً امن است و هيچ تأثير منفي نيز بر روي سئو و بهينه سازي يك وب سايت نمي‌گذارد.
 جمع بندي و نكات پاياني با توجه به تمام مطالبي كه در طول مقاله عنوان كرديم اگر شما تمايل داشته باشيد كه از محتواي مخفي درون وبسايت خود استفاده كنيد؛ ابتدا بايد از اين موضوع اطمينان حاصل كنيد كه استفاده شما از اين نوع محتوا در چارچوب قوانين و دستورالعمل‌هاي موتور جستجوي گوگل قرار دارد. البته اين كار به طور كلي به دقت بسيار زيادي احتياج دارد و شما به راحتي با يك اشتباه ساده بايد منتظر مجازات هاي گوگل و پنالتي شدن وب سايت خود باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.